Opbouw studie

De studie Keltische Talen en Cultuur is opgebouwd uit pakketten, en dus niet uit losse vakken. In je eerste jaar volg je een verplicht pakket, wat bestaat uit de vakken:

Blok 1:            Oudiers: Taal en Cultuur 1 & Introduction to Celtic Studies

Blok 2:             Oudiers: Taal en Cultuur 2 & Van Taal naar Talen/De Kracht van Literatuur

Blok 3:             Middelwelsh: Taal en Cultuur 1 & Keltische Literatuur en Geschiedenis

Blok 4:             Middelwelsh: Taal en Cultuur 2 & Modern Keltisch

In je tweede jaar is er één verplicht vak in blok 1 : Filologie van het middeleeuws Iers en Welsh. Daarnaast heb je de keuze uit twee verdiepingspakketten (de vakken uit het andere pakket zijn te volgen als extra vakken):

–          Taalcontact en Taalverandering van het Keltisch

  • Blok 1: Language History of the British Isles
  • Blok 2: Historische grammatica van de Keltische talen
  • Blok 3: Modern Celtic Minority Languages
  • Blok 4: Language Contact and Language Change

–          Interpretatie en Herinterpretatie van Middeleeuwse Keltische Teksten

  • Blok 1: Ierse paleografie
  • Blok 2: From Táin to Tolkien and Beyond
  • Blok 3: Vertalen middeleeuws Iers
  • Blok 4: Great Medieval Heroes

Het eerste pakket is vooral gericht op taalkunde, terwijl het tweede pakket gericht is op letterkunde.

In je derde jaar is er ruimte om te kiezen, een gedeelte hiervan moet je vullen met vakken op het gebied van Kunst, Cultuur, Geschiedenis, Talen, Communicatie, Religie of Filosofie, het andere gedeelte heb je zelf vrije keuze. Ook moet je in je laatste jaar een eindwerkstuk schrijven.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s